Само 43 месопреработвателни предприятия у нас имат разрешение да слагат на продуктите си логото на стандарта „Стара планина”, въпреки е на страницата на Агенцията по храните има списък с 80 предприятия с право да работят по правилата. Част от тях обаче са прекратили договорите си.
Стандартът гарантира високо качество на месните продукти, но спазването му не е задължително, съобщават от браншовата организация.
Преди повече от 10 г. беше въведен стандартът „Стара планина“, за да направи видими за потребителите онези компании, които влагат в колбасите си месо вместо соя и други протеинови заместители.
Стандартът определя изисквания и за максималното количество на използвана сол и други добавки при колбасите.
Разрешението за използването му се дава след съответни проверки от Агенцията по храните.
С годините беше утвърдена практика в детските градини и училищата да се предлагат само местни продукти създадени "Стара планина".
Интересът от колбасарските фирми към стандарта беше променлив през годините.