IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start.bg Chernomore Posoka Boec
BGONAIR Live

Българска платформа организира аукциони за вземания и имоти

Публичните търгове са развити главно в САЩ

Снимка: Bloomberg TV Bulgaria

Снимка: Bloomberg TV Bulgaria

В началото идеята на платформата Vendofin беше да предлага главно вземания, тъй като сме на мнение, че това е бъдещето. Имаше запитвания да се продават движими и недвижими обекти като имоти и автомобили, затова ги включихме като опция. Платформата е напълно прозрачна и може да обслужва както банкови и финансови институции, така и фирми и физически лица. Това коментира Ивeлина Атанасова, директор "Продажби" във Vendofin, в интервю за репортера Красимир Чешмеджиев, излъчено в рубриката Bloomberg TV Bulgaria Интервю.

"Един стандартен търг протича по един лесен и достъпен начин. Потребителят влиза в платформата със своя username и парола, като попълва няколко стъпки, за да създаде дадения аукцион. Стъпките включват попълване на информация за актива, който иска да продаде, да прикачи снимки и документи и да зададе финансовите параметри".

От думите на госта стана ясно, че публичните търгове са развити главно в САЩ. По-голяма част от хората там продават имоти и недвижими вещи чрез аукционни търгове. Това е популярна практика и в Германия. Поради тази причина Ивелина Атанасова решава да направи нещо иновативно в България, като предлагат тази опция да продават движими и недвижими вещи през аукцион.

"Всеки, който участва в търг, трябва да знае, че снимките продават. На първо място трябва да направи качествени снимки на имота. Важно е как ще бъде описана информацията, но най-важното нещо е цената", заяви Атанасова.

Гостът е на мнение, че по-ниската цена със сигурност ще привлече повече участници на даден аукцион, но това не би довело до по-висока цена на края на търга.

"Продавачът определя сам цената, на която иска да продаде актива си. Ние може да го посъветваме, ако преценим, че цената, която той е дал за старт на аукциона, е твърде ниска или висока. За да има един успешен аукцион, началната цена трябва да е доста привлекателна, за да се привлекат повече участници в него. Резервираната цена трябва да бъде малко под пазарната стойност".

Ивелина Атанасова добави, че всеки месец Vendofin има по 1-2 успешни сделки, което е положително, тъй като платформата тепърва ще добива популярност на пазара.

Целия разговор вижте във видеото.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.
Новини
Бизнес
Водещи
Последни новини
Четени
Най-четени за седмицата