Процедурата по подаване на заявление за смяна на мобилния оператор и запазване на телефонния номер, пренасянето на номера и активирането на новата SIM карта ще се осъществява най-много за 12 работни дни.
Очаква се обаче на практика процедурата да е по-кратка и още след седмица да има абонати с нов мобилен оператор и стар телефонен номер, съобщиха експерти, цитирани от БТА.
От днес услугата „преносимост на мобилните номера“ вече е възможна.
В общите условия на договора на Мобилтел с клиентите е записано, че услугата влиза от 11 април, а Глобул и Вивател съобщиха, че също имат готовност за нейното осъществяване.
Трите оператора вече подписаха протокол, удостоверяващ готовността на мрежата и високотехнологичните системи на компаниите за въвеждане на преносимостта.
Ако иска да смените оператора си ще трябва първо да платите дължимите суми за разговори, SMS-и и други ползвани услуги.
Абонатът трябва да отиде в офис или магазин на настоящия обслужващ оператор. Там той съобщава на представител на оператора, че иска да прехвърли номера си към друга компания. Служителят му дава заявление, което абонатът попълва и плаща еднократна такса от 5 лв.
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.