Среднодневните приходи от пътническите превози след втората половина на март са нарастнали с 22.5 на сто след предприетите извънредни мерки и засиленият контрол над превозните бригади, предприети от БДЖ ЕАД в рамките на информационна кампания под надслов "Има една традиция, която мога да променя", съобщиха от компанията.
При внезапните проверки във влаковете в Софийския регион, са установени три случая, в които кондуктори взимат нерегламентирани суми от пътници без да им издадат билет. На тези служители ще бъде наложено най-строгото дисциплинарно наказание. Внезапните проверки ще продължават, казаха още от БДЖ.
През изминалия месец Български държавни железници ЕАД са провели информационната кампания, чийто основен акцент е привличане на общественото внимание към съществуващата порочна практика нередовни пътници да заплащат нерегламентирани суми на кондуктори във влаковете, срещу които не получават документ за пътуване.
В рамките на първата половина на кампанията БДЖ е разпространило 50 000 листовки с информация за правата, които дава закупеният билет за пътуване. През втората половина на март кампанията е продължила с проучване на обществените нагласи към съществуващата негативна практика и възможността за нейното ограничаване.
Със съдействието на студенти от Висшето транспортно училище "Тодор Каблешков" сред пътниците са били разпространени 2 000 анкетни карти. Анкетите са били раздавани в периода от 21 до 31 март 2005 г. в 72 пътнически и бързи влакове, движещи се в района на градовете София, Варна и Пловдив. Анкетата е поместена и в интернет страницата на БДЖ ЕАД.
Анализът на анкетното проучване на общественото мнение за съществуващата практика на безбилетни пътувания е установил, че 49 на сто от анкетираните пътници са били свидетели на случаи, в които кондуктор приема пари от пътник, без да издаде билет за пътуване срещу нея. 67 на сто от пътниците са на мнение, че съществуващата негативна практика е изгодна за кондуктора, а една четвърт от анкетираните смятат тази ситуация за изгодна и за двете страни.
Най-голям процент от клиентите на БДЖ ЕАД - 58 на сто, виждат като възможно решение на проблема активната гражданска позиция от страна на гражданите, пътуващи с редовни документи, се посочва в съобщението на компанията.
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.