Борбата на Евро 2008 вече започна, макар отборите-участници да водят подготовка за сблъсъците, които ще дадат правото на един-единствен отбор да носи титлата Европейски шампион по футбол през следващите четири години. Месец преди началото на форума войната е безмилостна – но не на терена, а на щандовете за спортни стоки.
Всъщност битката за парите на феновете, които ще пропътуват пътя до Австрия и Швейцария в края на юни, се води вече от доста време, а сегашният й етап е само кулминацията на усилията, положени от мениджърите на трите най-големи компании в света на спортната екипировка – Adidas, Nike и Puma. Най-пресният пример за ожесточената битка на концерните е успешната операция по спечелването на националния отбор по футбол на Франция, който доскоро се обличаше в екипите на Adidas, а на следващия голям форум след европейското сините екипи на петлите ще бъдат украсени със знака на Nike. Цената на сделката: 40 млн. евро влизат в касата на френския футболен съюз.
Немският гигант Adidas
На предстоящия футболен форум пет футболни отбора ще носят на гърдите си фланелки с три чертички – това са настоящите шампиони от Гърция, третият на световното от 2006 година Германия, вицешампионите на света от Франция, както и Испания и Румъния. Германците обаче имат несравнимо конкурентно предимство – от 1970 година досега правата за създаване на официална футболна топка не само на европейските, а и на световните първенства се държат от Adidas, което генерира значителен приход за компанията – впрочем само през първото тримесечие на годината германците са спечелили 169 млн. евро – с 32 на сто повече от съпоставимия период година по-рано.
Nike – устремени към лидерство
Снаражението на шестима от финалистите на Евро 2008 се осигурява от американския концерн Nike, с което той си гарантира водеща позиция. Това са Турция, Португалия, Хърватска, Холандия и Русия, които ще носят екипите на Nike, както и Швеция, чиито национали носят екипировка Umbro. Наред с продажбите си на вътрешния пазар, компанията все по-агресивно завладява дял в Европа и Азия, като печалбите за тримесечието се увеличават с около 1/3 до 297 млн. евро. В борбата разбира се влиза и слабият долар, който прави далеч по-атрактивни продуктите на Nike, а това значително подобрява позиционирането на пазара.
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.