Някои търговски центрове в България и Румъния се изграждат от местни предприемачи, които не са запознати с международните стандарти и не са подходящи за чужди инвеститори, които може да проявяват интерес към тях.
Това мнение изказа във Виена Ханс Линднер, партньор и управляващ директор на консултантската компания Standort+markt, по време на панелната дискусия: „Търговските центрове в ЦИЕ“ от международното изложение за имоти Real Vienna.
За Investor.bg. той поясни, че такива молове, които са били изградени по време на първата вълна търговски центрове на даден пазар може би няма да отговарят на изискванията на наемателите, след като се появят новите проекти, и ще трябва да бъдат преустроени.
Линднер даде пример с търговски център във Варна, който е прекалено малък и в чието съседство се изгражда голям мол от международен инвеститор, който ще бъде значителна конкуренция на първия. Друг пример, който бе посочен, е мол на пет нива в румънски регионален град, който е прекалено за конкретния пазар.
На въпроса какъв е начинът да се постигне балансът от подходящи проекти на даден пазар Ханс Линднер отговори, че обикновено инвеститорите не търсят такъв баланс. „В някои градове има подходящи терени и никой не прави сметка какво всъщност е нужно на пазара“, коментира той.
Според него около 50% от търговските центрове в Европа пренебрегват това, което пазарът всъщност търси. Той е на мнение, че златното правило при имотите „локация, локация, локация“ по отношение на търговските площи може да се перифразира в: „наематели, наематели, наематели“.
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.