Шведско-японският производител на мобилни телефони Sony Ericsson обяви спад от 61% в чистата си печалба за първото тримесечие на 2005 г. до 32 млн. евро спрямо 82 млн. евро за същия период на миналата година.
Облагаемата печалба на компанията за тримесечието е паднала с 27,8% до 70 млн. евро в сравнение с 97 млн. евро за първото тримесечие на 2004 г.
Продажбите, от своя страна, са намалели с 3,6 на сто в стойностно изражение до 1,28 млрд. евро срещу 1,33 млрд. евро година по-рано, въпреки повишения обем със 7% до 9,4 млн. апарата. За сравнение, през първото тримесечие на 2004 г. са продадени 8,8 млн. мобилни телефона с марката на компанията.
Обемът на продажбите за изминалото тримесечие обаче е по-малък спрямо последните три месеца на 2004 г., когато около Коледните празници са закупени 12,6 млн. мобилни телефона.
„Ръстът на пазара бе умерен през изминалото тримесечие заради сезонния фактор“, заявяват от Sony Ericsson в съобщението си до медиите.
Средната цена на телефоните на шведско-японския производител, една от най-високите в сектора, се е понижила през тримесечието, уточняват от компанията, без да посочват какво е намалението. Спадът се дължи не само на забавения ръст на продажбите, но и на „достигането на зрялост на продуктовата линия“, което реално означава, че са малко новите продукти, които са били пуснати на пазара за периода.
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.