Рекламната кампания под мотото “Спечелете 1000 литра гориво с Shell” е проведена в периода 15.09.2004 г. до 19.10.2004 г.
Основният и типичен начин за участие в промоционната игра, организирана от “Шел България” ЕАД, е чрез закупуване на минимум двадесет литра гориво в рамките на едно посещение в търговски комплекс Shell.
Условието да се участва без покупка се осъществява чрез попълване на промоционален въпросник и регистрация на участника в Интернет адреса на “Шел България” ЕАД.
Обещани са 25 награди по 1000 л от същото гориво, когато участникът се е включил в промоцията чрез покупка, или 1000 л Shell Безоловен 95, Shell Diesel или Shell Gas –един вид по избор, когато е чрез Интернет.
От събраните по преписката доказателства комисията установи, че целта на проведената промоция е рекламиране на горивата Shell дизел; Shell Vpower, Diesel; Shell безоловен 92; Shell безоловен 95; Shell безоловен “Vpower” 95; Shell “V-power Racing”; Shell Gas по начин, който води до изкривяване на потребителското търсене, а оттам и до деформация на съответния пазар. Това е недопустим метод за привличане на клиенти от гледна точка на добросъвестната търговска практика, уточняват от комисията.
При осъществяване на конкретната промоция “Шел България” ЕАД е извършило нарушение на разпоредбата на чл. 34, ал. 6 от ЗЗК, в която се съдържа забрана за извършване на продажба, когато заедно с нея се предлага нещо, чието получаване зависи от разиграване на игри с парични или предметни награди, чиято стойност значително надвишава цената на продаваната стока или услуга.
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.