Американският медиен гигант Viacom обяви спад на нетната си печалба с 18% за първото тримесечие на 2005 г. до 585 млн. долара, което се дължи основно на по-слабите резултати в секторите телевизия и радио, съобщават от компанията, съобщи Investor.bg.
За сравнение, за същия период на 2004 г. Viacom отчете печалба от 710,5 млн. долара.
Оборотът на телевизионната дейност е паднал с 5%, а оперативната печалба с 8 на сто “заради липсата на приходи от Супер Боул и политическите рекламни клипове”, се уточнява в съобщението на компанията.
Оборотът от всички дейности на Viacom е нараснал с 5% до 5,6 млрд. долара, срещу 5,3 млрд. долара за същия период на предходната година.
Ръстът се дължи основно на кабелната мрежа на компанията, където продажбите са се увеличили с 19% заради рекламните приходи в MTV International, Nickelodeon, Comedy Central.