IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start.bg Chernomore Posoka Boec
BGONAIR Live

Новите медии променят света на рекламата

Всички медии ще станат дигитални, а рекламата ще търси начини да постигне ангажираност на потребителите, прогнозират експерти

Новите медии променят света на рекламата

В рекламния и медийния свят се наблюдават промени в три ключови насоки - в начина, по който рекламодателите харчат парите си, в самите медии и в поведението на потребителите и това ще се отрази върху рекламата и агенциите, каза Стюарт Никълсън от Zenith Optimedia по време на лекция в рамките на фестивала Рекламиада 2008, който се провежда в Албена с медийното партньорство на Investor.bg.

Променят се съотношенията при разпределението на рекламните бюджети, като може да се обобщи, че интернет и външната реклама нарастват за сметка на тази във вестниците.

В Централна и Източна Европа най-голям дял се пада на телевизията - 53% от общия обем разходи за реклама спрямо 57% за света като цяло.

В глобален мащаб 8,1% от рекламните бюджети се инвестират в интернет, докато в ЦИЕ този дял е 2,5%. Същевременно средствата, отделяни за уеб реклама в света, вече са повече от тези за външна реклама.

При самите медии се наблюдава явление, което Никълсън определи като „мутация на медиите“. Всички медии ще станат дигитални, отбеляза той. По думите му има тенденция към развитие на взаимозаменяемост на медиите (например вестниците качват съдържанието си онлайн и др.) Платформата ще има все по-малко значение, определящо ще бъде съдържанието.

Вижте още

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.
Новини
Бизнес
Водещи
Последни новини
Четени
Най-четени за седмицата