Компанията, собственик на марките Nescafé, KitKat, Maggi и Perrier, е реализирала оборот от 20,5 млрд. швейцарски франка (13,3 млрд. евро) за първите три месеца на годината, което е с 0,3% повече от същия период на предходната година.
Nestlé, чиято продуктова гама започва от бебешки храни и стига до минерална вода, като обхваща и различни млечни продукти, очаква да увеличи оборота си за цялата финансова година с между 5 и 6%.
Целият хранително-вкусов сектор беше засегнат от повишаването на цената на много основни производствени продукти като мляко, кафе, какао и захар, но също така и от повишената цена на петрола, която оказва влияние върху цената на опаковъчните материали, уточняват от хранителния гигант.
Оборотът на компанията в Европа възлиза на 6,95 млрд. швейцарски франка за периода, срещу 6,89 млрд. швейцарски франка за сравнимия период на предходната година, като цените на продуктите са нараснали с 1,6%.
От началото на годината акциите на Nestlé са се повишили с 6 на сто, като основната причина е обявеното от компанията обратно изкупуване на акции, което ще бъде първото за нея.
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.