Продажбите на така наречените “хибридни” коли са регистрирали ръст от 81% в САЩ през 2004 година до 83 153 продадени автомобила, основно поради силния ръст в цената на бензина и голямото разнообразие от модели излезли на пазара.
Допълнително за силния ръст в продажбите са допринесли и данъчните облекчения за ползвателите на такъв род автомобили в много от щатите на страната.
Назависимо от навлизането на Ford Motor на този сегмент обаче продажбите в страната се доминират от японските производители, като на тях се падат над 96% от продажбите на такъв род автомобили.
Така например от Toyota очакват да удвоят продажбите на хибридни автомобили с марката Prius през тази година, като прогнозират да произведат 100 000 автомобила само за Северна Америка.
Втората най-продавана хибридна марка автомобили в САЩ през 2004 година е била на Honda Motor Co. с пазарен дял от 31%.
От Ford са продали едва 2 566 хибридни автомобила с марката Escape, което им дава пазарен дял от едва 3%.
Автомобилните производители представиха от началото на година няколко нови хибридни модели сред които са Lexus RX400h, Mercury Mariner и Toyota Highlander SUVs.
От General Motors Corp. и DaimlerChrysler AG вече продават хибридни пикапи, но системите които използват в тях са значително по-неефективни от енергийна гледна точка в сравнение с тези при колите.
Сред щатите с най-големи продажби на хибридни автомобили за поредна година първенството се държи от Калифорния. Само там през 2004 година са продадени 25 000 подобни автомобила, което е със 102% над продажбите през 2003 година.
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.