Пред журналисти бяха представени данните от направеното в края на февруари и началото на май проучване на пазарната среда в системата на хотелите и ресторантите у нас на тема "Бизнеспътуванията - основен пазарен сегмент за хотелите и ресторантите".
От всички пазарни сегменти, пътуващите по работа са сред най-образованите и взискателни гости, но са и по-лоялни клиенти в сравнение с ваканционно пътуващите, посочи Анастасия Панайотова, зам.- председател на НХМК. Проучването показва, че на първо място сред факторите, определящи избора на хотел при командировка, е чистата и комфортна стая, удобното местоположение и предишно посещение в същия хотел. Едва 1.1 на сто от бизнес пътуващите са използвали туристическа агенция за избор и резервация на хотел при командировка.
Проучването е направено сред 150 фирми, членове на Българската търговско-промишлена палата/БТПП/.
Успоредно с него е проведено проучване сред хотелиерите в страната. В изследването участват 100 целогодишно заети хотела в 27 града в страната. Почти половината от хотелите осигуряват интернет- достъп в бизнес-центъра на хотела, а 25 на сто - в хотелската стая. В 23.3 процента от хотелите гостите са лишени от тази бизнес услуга. Интернет в бизнесцентъра на хотела се осигурява в една трета от двузвездните, в половината от тризвездните и петзвездните хотели.
Достъп до глобалната мрежа в хотелската стая предоставят половината от петзвездните и една трета от четиризвездните хотели, посочи Анастасия Панайотова.
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.