През октомври 2004 г. в България става факт ключово за капиталовия пазар събитие – първото публично предлагане (IPO) на акции на частна компания у нас, което не е част от масовата приватизация – това на "Инвестор.БГ" АД.
Стартирала дейност през 2000 г., интернет медията, първоначално фокусирана върху финансова и икономическа информация, бързо разширява портфолиото си. След няколко години на бърз растеж компанията решава да направи първично публично предлагане на Българската фондова борса (БФБ), за да набере капитал за своето бъдещо развитие.
IPO-то привлича значителен интерес от инвеститорите и набира над 1 милион лева, разпределени в 319 700 нови акции. През октомври 2004 г. акциите на дружеството са листнати на Българската фондова борса и започват да се търгуват с код IBG, припомня Investor.bg.
Първичното публично предлагане на "Инвестор.БГ" демонстрира ползите от публичното финансиране и създава модел за подражание за други български компании.
В резултат на успешния си дебют на борсата компанията се превръща в един от основните играчи на медийния пазар в България.
Преди предлагането в "Инвестор.БГ" работят петима души. След 2004 г. до 2008 г. екипът се увеличава до 130 души. Днес в групата работят над 250 служители, а в продължение на години вече е втората най-голяма и четена дигитална медийна група в страната.
Така водейки началото си от сайта Investor.bg, фокусиран върху борсови и икономически новини, днес Investor Media Group е медийната група с най-разнообразно портфолио на българския пазар. То включва националната политематична телевизия Bulgaria ON AIR, бизнес канала Bloomberg TV Bulgaria, повече от 19 сайта в различни сегменти, радио Bulgaria ON AIR, подкасти, както и списанията Bulgaria ON AIR The Inflight Magazine, Investor Digest и Bloomberg Businessweek BG. Част от групата е и бизнес университетът Висше училище по застраховане и финанси (ВУЗФ).