Goodyear Tire & Rubber, най-големият американски производител на автомобилни гуми, излезе на зелено за първото тримесечие на годината благодарение на повишените продажби, което е позволило да се компенсират увеличените цени на производствените материали, съобщиха от компанията.
Групата, която наскоро предприе петгодишен план за преструктуриране, очаква повишение на печалбата си за цялата година, но ръстът ще е по-малък от този, отбелязан за първото тримесечие на годишна база.
Чистата печалба на Goodyear за първите три месеца на 2005 г. възлиза на 68 млн. долара, или 35 цента на акция, спрямо загуба в размер на 78 млн. долара (45 цента на акция) за същия период година по-рано.
Продажбите за наблюдаваното тримесечие са се покачили с 11 на сто до 4,77 млрд. долара. В Северна Америка увеличението е от 10% до 2,14 млрд. долара, а в Европейския съюз – от 8 на сто до 1,2 млрд. долара.
Започнатият план за преструктуриране на компанията предвижда рефинансиране на дълга на Goodyear, затварянето на няколко завода и съкращаване на част от персонала.
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.