Секторът на търговските площи в САЩ „залитна“ заедно с цялата икономика.
В края на цикъла обаче точно той може да не успее да се „изправи“ и да започне отначало, за разлика от други сектори като жилищното строителство или изграждането на офис площи. Вместо това търговският сектор ще констатира, че инвентарът му се е свил, както и доставчиците, прогнозира NuWire Investor.
Вече е известно, че вериги като Linens N' Things, Circuit City, Mervyn's и Steve & Barry's няма да преживеят кризата, докато други като Virgin Megastore, Starbucks и Macy's значително съкращават нуждите си от пространство и работна сила. Наскоро от Macy's обявиха, че ще съкратят около 7 хил. работни места, или 4% от служителите си.
Големият проблем на големите търговски вериги като Macy's е, че са изправени не само пред спад на продажбите в магазините, и то въпреки значителните намаления, но и че много от марките в магазините също изпитват сериозни затруднения.
Liz Claiborne, популярна марка, която се продава в Macy's например, съкращава 725 работни места, или 8% от работната си сила, а акциите й са паднали с почти 90% от септември.
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.