Нетната печалба на българската пивоварна „Загорка“ АД възлиза на шест милиона лева за 2004 г., като се повишава със 112% спрямо печалбата от 2,84 млн. лв. за 2003 г., съобщиха от компанията.
На проведеното днес Общо събрание на акционерите е взето решение за дивидент да бъдат разпределени 800 хил. лв., като на акция се пада по 0,30 лв.
Търговската печалба на дружеството за 2004 г. е близо 9,5 милиона лева. През миналата година продажбите на "Загорка" нарастват с 9% спрямо преходната година и достигат до 1,461 млн. хектолитра. Пазарният дял на компанията възлиза на 31%, с което компанията е лидер на бирения пазар в България през миналата година.
За първите четири месеца на 2005 г. продажбите на „Загорка“ възлизат на 130 хиляди хектолитра.
Начислените данъци от "Загорка" АД за 2004 г. са 28,2 милиона лева и това нарежда дружеството сред най-големите данъкоплатци в страната.
Мажоритарен дял от 80% от капитала на „Загорка“ бе продаден през 1994 г. на Брюинвест (дружество със собственици Heineken и Coca-Cola HBC) за сумата от 21,7 млн. долара. В момента регистрираното в Гърция Брюинвест притежава почти 98% от капитала на „Загорка“, в която през 2003 г. се вля „Пивоварна Ариана“. До края на миналата година в дружеството са инвестирани над 70 млн. евро.
В България “Загорка” АД държи търговските марки Загорка, Ариана, Gold, Столично, Amstel, Heineken и Murphy’s.