Хотелиерският сектор в България се възстанови от пандемията както в морския, така и в зимния туризъм, а през последните години се забелязва все по-голямо навлизане на туристи от Румъния. Тенденцията българите да търсят разнообразни туристически дестинации и свободата на пътуване след приемането на страната ни в Шенген могат да създадат по-тежък летен сезон по морето, коментира Анна Божкова, генерален мениджър на хотел във Велинград, в предаването "В развитие". По думите ѝ в сегмента на 4 и 5-звездните луксозни спа хотели има риск от пренасищане на пазара.
"Има риск от пренасищане. Тръгнали сме по тези стъпки. Това, което ще се случи, е че най-добрите ще оцелеят. Българинът иска да пътува, иска всяка седмица да е на различно място. Шенген позволява абсолютна свобода на пътуването, така че очаквам едно по-тежко лято за колегите по морето и по-различно лято за нас".
Променените нагласи на българските туристи и по-големите възможности след влизането в Шенген могат да окажат влияние и на пътуванията около ученическите ваканции, прогнозира Божкова.
Спа туризмът все повече опитва да излезе от границите на уикенд туризма с делнични пакети и допълнителни услуги, като за това се разчита и на съдействие от общински и държавни структури, каза гостът. Това означава не само лесен достъп като пътища, но и добра заобикаляща среда с поддържани паркове и туристически забележителности.
Луксозният сегмент в туризма навлиза усилено в предоставянето на преживяване, а не просто престой в добре обзаведен хотел, и българският турист "изключително агресивно" търси това. Ако до преди пет години беше достатъчно да имаме един детски кът, сега имаме два, аниматори сутрин и вечер, допълнително пространство и планираме ново такова, даде за пример Божкова.
Българинът търси преживяване, консумира го изключително бързо, и има нуждата услугата да се развива много бързо. Велинград е крайно непозната дестинация за чужбина, освен Израел, каза още Божкова.
Тази година при нас ще бъде поставен изключителен акцент върху румънския пазар, каза тя. По думите й в хотелиерския бизнес предстои още по-голяма криза, тъй като младите предпочитат да работят в дигитална среда или дистанционно, а хотелиерството остава бизнес лице в лице, колкото и да се дигитализира.
Целият разговор - във видеото на Bloomberg TV Bulgaria
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.