През последните години България дава сериозна заявка да се превърне в лидер в СПА сектора. Работата по подобряване на условията не спира.
"Посетителите в нашите хотели търсят преживяване, не само да имат къде да спят, искат да почувстват атмосферата, заобикалящата ги природа, услугите - колкото по-комплексен е един продукт, толкова по-атрактивен е за отделния турист. Хората се превърнаха в авантюристи, които търсят новото във всеки изминал ден", заяви търговският директор на "Св. Св. Константин и Елена Холдинг АД" Любомир Стамболийски в рамките на дискусията "Бъдещето: Начин на живот".
Той е категоричен, че през последните години Медикъл и СПА индустрията от профилактика веднъж в годината се превръща в начин на живот.
"Уелнес начинът на живот се превърна в движение. Младите хора между 25 и 45 г. отделят много повече време и ресурси, за да подобряват начина си на живот чрез природните ресурси, чрез модерните технологии да следят физическото и менталното си състояние", каза Стамболийски.
В световен мащаб през 2024 г. делът на Медикъл и СПА туризма е нараснал с над 200 млрд. и е 20% от общия туристически бизнес в световен мащаб.
Секторът създава инструмент за проактивна реакция спрямо развиващите се болести
"Уелнес е тенденция, движение, не е задължително да е свързано със СПА услуги - има холистични процедури, диета, а СПА е концентрирано върху природните ресурси, подобряване на здравето, превенция. СПА означава "здраве чрез вода" от латински. Те са пряко свързани", поясни търговският директор на "Св. Св. Константин и Елена Холдинг АД".
В ефира на Bulgaria ON AIR той изтъкна, че има ръст на интереса на българите към Медикъл и СПА индустрията. Основните клиенти са млади хора, които знаят точно какво искат като резултат и задават все повече въпроси към специалистите.
"Основната линия, която нашите гости следват, е с какво и как дадената процедура повлиява на техния организъм, на техните показатели. Новото движение е всеки гост да минава през ред изследвания - стъпва бос върху машина от ново поколение, която снема 720 показателя за текущото му състояние. След това се вижда как са се променили за 7 дни", даде пример Любомир Стамболийски.
Целогодишни услуги в хотелите по Черноморието
Гостът изтъкна, че все повече хотели работят през зимния сезон по българското Черноморие и има правилно сегментиране на пазара.
"Има продукти, които предлагат ол инклузив, през зимата акцентират върху СПА, през лятото - на летни почивки, или пък са ориентирани към конферентен туризъм, има сегментиране на пазара, което е печеливш ход, който се подпомага от подобряване на свързаността с пълноправния Шенген и полетите между летищата", обясни още Стамболийски.
Гледайте целия разговор във видеото.
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.