Митата на САЩ ще създадат сериозно сътресение в автомобилната индустрия, но може би няма да е чак толкова голямо, колкото някои анализатори предполагат. Това каза в предаването Money.bg изпълнителният директор на Automotive Cluster Bulgaria арх. Любомир Станиславов.
"На първо място американският пазар е нещо от порядъка на 16-17 милиона автомобила годишно. Той все още е вторият по големина след този в Китай, който вече надхвърли 20 милиона автомобила. От тези автомобили около 8 милиона са внесени автомобила. Тоест тези мита хипотетично биха засегнали около осен милиона автомобила, като най-големият внос на тези автомобили става от съседно Мексико. Ако има някой, който ще е най-пострадал от тези мита, това ще е съседно Мексико", прогнозира специалистът пред Bulgaria ON AIR.
По темата с електрическите автомобили и новите сегменти за тях, Станиславов посочи:
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase."Китай е държавата, която владее почти изцяло производството на иновативни литиево-йонни батерии. Две са държавите - едната е Китай, другата е Северна Америка. Тук определено Европа изостава. За щастие, през последните два месеца-два месеца и половина виждаме голямо желание на ЕК това изоставане да бъде коригирано. Цялата реакция е закъсняла. По-добре обаче късно да се случи, отколкото никога. Смятам, че електрификацията на автопарка е неизбежна. Дори да продължи с този темп, а аз смятам, че след 2027-2028 г. ще се засили отново, през 2035 година ще говорим за пазарен дял на електрическите автомобили от 60-70% и нагоре", прогнозира експертът.