Френският гигант Pernod Ricard, третият по големина световен производител на вино и спиртни напитки, е реализирал оборот в размер на 764,6 млн. евро за първото тримесечие на 2005 г., или с 5,4% повече спрямо отчетените 725,7 млн. евро за сравнимия период на предходната година.
В момента отправената оферта за изкупуване на акциите на N2 в сектора - британската Allied Domecq, собственик на марките джин Beefeater и водка Stolichnaya, възпрепятства френската компания да дава прогнози за ръста на оборота си за настоящата година.
Компанията е доволна като цяло от постигнатия ръст на продажбите на висококачествените марки. Известни трудности има единствено във Франция, където потреблението на анасоновите напитки се е понижило като цяло.
През първите три месеца на годината 12-те основни марки на компанията са увеличили продажбите си с 3% по обем и с 9% в стойностно изражение. Най-голямо е увеличението на продажбите на уиски Chivas Regal - с 18%, а конякът Martell и уиски Jameson бележат ръст от 10%.
Най-голяма е била консумацията на марката Chivas Regal в Китай. В САЩ резултатите на компанията са се понижили с 1,8% заради спад в продажбите на марката Seagram’s Gin с цели 18 процента. В Европа, без Франция, ръстът е от 7,6%.
През април Pernod Ricard предложи 10,7 млрд. евро за закупуване на британската Allied Domecq, като целта на офертата е засилване на позициите спрямо основния конкурент и лидер на пазара - Diageo.
Тогава Wall Street Journal Europe коментира, че това е нaй-значителното търгово предложение в Европа от началото на годината.
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.