Рекламата на България, развитие на качеството и разширяване разнообразието на туристическия продукт, и изграждане на информационна система, са трите основни програми на Министерството на културата и туризма, представени на днешното заседание на Националния съвет по туризъм (НСТ), съобщи БТА.
За реализирането на тези програми като основен партньор е привлечен частният сектор. До 30 май членовете на НСТ ще представят вижданията и бележките си по тях, съобщи след заседанието заместник-министър Димитър Хаджиниколов. Предложените за разработване програми ще бъдат и бюджетно обезпечени, допълни той.
Зам.-министърът уточни, че върху качеството на услугите и туристическите обекти ще бъде извършван контрол от Агенцията по туризъм и Комисията за защита на правата на потребителите. За да се реализират туристическите политики на националния съвет, трябва да се подобри и инфраструктурата, допълни той.
Хаджиниколов посочи, че МКТ предлага да бъде въведен пилотният проект на Световната туристическа организация - система за определяне мястото и влиянието на туризма в общата икономика на страната.
Министърът на културата и туризма Нина Чилова посочи като акцент факта, че за първи път министерството прави проект за програмно бюджетиране в отрасъл "туризъм" за 2006 г. Министър Чилова поясни, че след изясняване на програмните приоритети, ще бъдат коментирани и конкретни стойности на проектите.
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.