Спад от 4% в реализацията на бира през първите шест месеца на годината спрямо същия период миналата година отчетоха на професионалния си празник днес на пресконференция от Съюза на пивоварите в България.
Общата реализация на бира в страната през първите шест месеца е 2,507 млн. хектолитра, което заедно с реализираното пиво за износ е 2,536 млн., съобщи Владимир Иванов, председател на Съюза на пивоварите.
Като причина за спада той посочи на първо място кризата, а на второ – дългата и студена зима. Сериозни фактори са също дъждовното лято и слабият засега туристически сезон.
Иванов изрази надежда през останалата част от лятото времето да се подобри, но не се ангажира с прогнози за продажбите на пивоварите за цялата година.
Спадът от 4% е резултат основно от свиването на т. нар. “студен пазар“, тоест продажбите в заведения, който намалява с между 10% и 20% в зависимост от региона.
Студеният пазар формира около 28-30% от общия пазар на бира и намалението му е показател, че потреблението се мести от заведенията вкъщи, посочи Иванов. Топлият пазар, или магазинната мрежа, формира около 70% от общия пазар и при него не се регистрират съществени изменения.