Липсата на пари ражда идеи. Поне това със сигурност е валидно в авиосектора и по-конкретно – сред ръководството на превозвача Scandinavian Airlines System (SAS).
Компанията, която обяви съкращаване на между 1000 и 1500 служители в близките месеци, се подготвя да експериментира нов начин за приземяване на самолетите си.
Според изчисления в SAS, ако бъде въведена, процедурата ще икономисва по около 100 кг гориво при всяко кацане и ще намали отделяните въглеродни емисии, съобщава АФП.
Вместо традиционното снижаване на машината, контролирано от пилота, новата процедура на SAS се състои в оставяне на самолета да планира автоматично, следвайки оптимална траектория, изчислена от сателит.
Пилотът трябва да поеме отново управлението точно преди самото приземяване.
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.