Привлекателните служители в магазините може да не са най-доброто оръжие, с което търговците да увеличат продажбите си.
Изследователите от Австралия са установили, че атрактивните консултантки в търговските обекти могат да разубедят клиентите от женски пол да пазаруват там, тъй като ги възприемат като директна социална заплаха, пише Drapers.
Учените анализират поведението на жени купувачи на възраст между 18 и 26 години при контакт с атрактивни или неатрактивни представители на персонала.
Резултатите от изследването показват, че жените са по-малко склонни да купят дадена стока, ако смятат, че асистентката от магазина изглежда по-добре от тях.
По думите на Бианка Прайс от University of South Australia това се дължи основно на факта, че жените са „биологично конкуренти” и усещането, че друга жена е директна социална заплаха влияе на тяхното поведение.