Собственикът на втората по популярност интернет търсачка в света Yahoo! Inc. е успял да утрои своята печалба през третото тримесечие благодарение на по-големите приходи от големи рекламодатели.
Финансовите резултати надминаха предварителните прогнози на анализаторите и повишиха цената на акциите на Yahoo с повече от 6% в часовете на електронната търговия.
Нетната печалба на Yahoo за третото тримесечие възлиза на 186,1 млн. долара, или 13 цента на акция, в сравнение с положителен финансов резултат от 54,3 млн. долара, или 4 цента на акция, за същия период на 2008 г.
След изключването на еднократните ефекти печалбата на акция възлиза на 15 цента, което се оказа повече от очакваните от анализаторите 13 цента на акция.
Продажбите намаляват с 12% на годишна база до 1,13 млрд. долара, което също се оказа повече от очакваните от анализаторите 1,12 млрд. долара.
Делът на Yahoo на пазара на интернет търсачките намалява до 18,8% през септември спрямо 20,1% през май, съгласно данните на ComScore. Междувременно делът на търсачката на Microsoft – Bing, се увеличава от 8% до 9,4%.
Google запазва доминиращата си позиция с пазарен дял от 64,9%, предаде Bloomberg.
Отчетите на компанията, публикувани в края на миналата седмица, показаха, че за пазара на интернет реклама най-трудният период от кризата е отминал. Google е реализирала рекордна печалба от 1,6 млрд. долара през третото тримесечие.
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.