Приватизацията и опитите за дерегулиране на редица индустрии в България в много случаи се отлагат или възпрепятстват от съдебната власт. Общата картина за последните години показва, че макар намесата на съдебната власт да е предизвикана и търсена поради съмнения в процедурите и законосъобразността, в почти всички ситуации водещи са аргументите за целесъобразност, се казва в анализ на Industry Watch.
През последната година Industry Watch анализира големите приватизационни сделки от гледна точка на техния макроикономически ефект и рисковете за фиска и данъкоплатците. В момента се обръща особено внимание на концесията за автомагистрала “Тракия”, като се представят няколко основни извода от икономическите параметри на концесията.
На първо място концесионирането на автомагистралата се определя като новост за управлението и финансирането на пътищата в България. То е алтернатива на сегашния модел на изцяло публично финансиране, като разликите в разпределението на разходите и рисковете са съществени: инвестициите се финансират частно, а рисковете по експлоатация и строителство се поемат от концесионера.
Концесията “освобождава” възможност за публични инвестиции, равни на очакваните в сектор “транспорт и съобщения” за 2006-2009, или около 12% от общите публични инвестиции за периода.
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.