Експерти обсъдиха състоянието и перспективите на товарните превози по пряката транспортна връзка Варна–порт Кавказ.
"Фериботната връзка, която бе открита миналата година, ще донесе значителни приходи на нашата икономика и засега е единственият коридор през Азовско море, който се осъществява без заобиколния маршрут до Украйна", съобщи изпълнителният директор на Агенция “Железопътна администрация” Симеон Ананиев.
Прекият морски коридор скъсява разстоянието между пристанищата Варна и Кавказ с 800 километра. Цената на превоз за бруто тон намалява с около $50-70 в сравнение с предишния маршрут Варна–Иличовск.
Това предимство дава възможност да се увеличи износът от България към Русия, смята Ананиев.
Проблем засега обаче е, че коридорът не е достатъчно популярен и все още се превозват само евтини стоки.
"Очаква се фериботната линия да се отрази благоприятно на винената индустрия заради евтините превози. Бизнесът в този бранш загуби около 40% от пазарите си в Русия заради финансовата криза. От началото на годината по коридора Варна–Кавказ не е изпратен нито един винен товар", уточни Симеон Ананиев.