Компанията е нарушила чл. 34, ал. 6 от ЗЗК с провеждането на промоционната игра “Евро 2004” в периода 18.05-09.07.2004 г. Участието в играта е свързано както със събиране и изпращане на капачки от продукти на “Кока-Кола”, така и чрез изпращане на талон, изрязан от рекламните карета за промоцията във вестниците “Труд” и “24 часа” или получен безплатно от търговските обекти, в които се предлагат промоционните продукти. Наградите, обявени от организаторите, са 2.6 кг футболна топка от злато, 150 билета с пътуване за предварителните мачове от “Евро 2004” на българския национален отбор и др.
В изводите на КЗК и на решаващия съд е констатирано, че наличието на алтернативен способ за участие, който не е обвързан със закупуването на продукта, не води до отпадане отговорността на дружеството за нелоялно привличане на клиенти. Организирането на играта има за своя единствена цел увеличаване на потреблението на “Кока-Кола”, което може да доведе до намаление на търсенето на други видове безалкохолни напитки. Поради обявената награда със значителна стойност и предлагането на продукта на промоционални цени, лица, които иначе потребяват друг вид безалкохолни напитки, биха се насочили към закупуването на “Кока-Кола”.
Съдът потвърди изводите на КЗК, че установяването на реално увреждане на конкурентите в отношенията помежду им или в отношенията с потребителите не е елемент от състава на нарушението по чл. 34, ал. 6 от ЗЗК.
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.