През 2007 г. темата за „мъртви” или „умиращи” молове (т.е. такива с ниска степен на заетост и слаб трафик на купувачи) звучеше твърде екзотично у нас. Три години по-късно обаче ситуацията на пазара е коренно променена и подобни словосъчетания сякаш не стряскат никого.
„Някои магазини ще загинат и някои молове също ще загинат”, прогнозира по време на Първата годишна конференция на Асоциацията на търговските центрове (ICSC) в София Ричард Макдоналд, председател на Управителния съвет на Лендмарк Пропърти България.
Дискусията търсеше пресечна точка на интересите на собственици на молове и наематели, каквато обаче се оказа трудно да бъде намерена.
Само допреди няколко години в България имаше списък с чакащи наематели, всичко се движеше от общия успех, но с настъпването на кризата само тези молове, които бяха в напреднал етап на строителство, бяха завършени и отворени, припомни накратко Йорго Интзиадис, генерален секретар на Българската Ритейл Асоциация.
„Първо се срина провинцията, година по-късно и София. Всички разбраха, че „Царят е гол”, имаше отричане на проблема, после дойдоха стачките...“, разказа той.
Според него има случаи, в които оборотът на магазина не може да покрие наема, и към момента е справедливо наемът да се определя от оборота.
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.