Mattel, най-големият световен производител на играчки, обяви в понеделник покачване от 33% на нетната си печалба за последното тримесечие на 2004 г., благодарение на ръст в продажбите, както и на възстановяване на предплатени данъци.
За сметка на това емблематичният продукт на компанията, любимата на милиони момиченца кукла Барби, отново е пренебрегната за сметка на считани за по-модерни кукли на конкуренцията, като куклите Bratz.
Печалбата на Mattel е достигнала 283,4 млн. долара зa четвъртото тримесечие на миналата година спрямо 213,9 млн. долара за същия период на 2003 г.
Възстановяването на предплатените данъци през последното тримесечие на 2004 г. е увеличило печалбата на компанията с 65 млн. долара, уточняват от Mattel.
Печалбата на акция възлиза на 68 цента, срещу 49 година по-рано.
Оборотът на компанията, която произвежда малките колички Hot Wheels и играчките за бебета и малки деца Fisher Price, се е повишил с 6% до 1,85 млрд. долара.
За цялата година нетната печалба на компанията възлиза на 572,7 млн. долара срещу 537,6 млн. долара година по-рано, или покачване със 7%. Оборотът за периода се е покачил с 3% до 5,1 млрд. долара.