Ходът на технологичните промени ще доведе до потребителски натиск за революционни подобрения в сектора на търговията, сочи нов доклад на консултантската компания Jones Lang LaSalle (JLL).
Според него през следващите 10 години нови технологии като технологиите за радиочестотна идентификация (RFID) и безконтактна комуникация за къси разстояния (NFC) ще наложат коренни промени в начина, по който се продават стоките и по който пазаруваме.
Тези технологии се очаква да доведат до революционни промени в системите за разплащане до такава степен, че още до края на десетилетието на големите търговски улици в Европа може да се появят автоматични магазини без персонал, които ще обслужват клиентите 24 часа в денонощието, се посочва в доклада.
Пазаруването ще бъде улеснено и от иновациите в областта на логистиката. Доставките до вкъщи ще станат по-евтини и по-бързи, особено в градските части, и ще отнемат до два часа, след като поръчката е направена.
Също така доставките ще станат по-гъвкави и ще бъдат осъществявани във времето, когато потребителите са си вкъщи или съответно на работа и при условия, които те посочат за удобни.
Заедно с това се очаква експлозия от алтернативни модели на доставка, т.нар. drive-through доставки, при които потребителите ще могат да приемат своите стоки, без да напускат колата.
Други примери са централизираните пунктове за доставка като бензиностанции, центрове за химическо чистене или специално изградени съоръжения.
Всички тези иновации се правят с фокус върху потребителя и са насочени към неговото удобство.
„Улесняването на потребителите не върви ръка за ръка с лесния живот за търговците“, предупреждава Джеймс Долфин, директор "Търговски имоти" за Европа в компанията.
Той обяснява, че въпреки факта, че всички автоматизирани услуги за разплащане и доставка понижават разходите и главоболията около управление на целия процес, то други от иновациите имат своята цена за търговците.
Вижте още новини за бизнес и имоти
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.