Нефтената компания „Бритиш петролиум“ похарчила през юни $3,59 млн. за реклама в Google, за да спаси репутацията си след аварията на петролната платформа в Мексиканския залив, съобщи сайтът Advertising Age в понеделник.
ВР обаче не е най-големият рекламодател за Google през този период. Според документи на интернет компанията през юни „Бритиш петролиум“ се е наредила чак на шесто място.
Първо място по разходи за реклама в Google заема мобилният оператор AT&T ($8,08 млн.), следван от притежателя на четири висши учебни заведения в САЩ – компанията Apollo Group ($6,67 млн.), туристическата компания Expedia ($5,95 млн.), интернет магазина Amazon ($5,85 млн.) и интернет аукциона eBay ($4,25 млн.).
През юни 2010 „Бритиш петролиум“ сключи сделка с Google и изкупи всички ключови думи, свързани с разлива на нефт и ликвидацията на последствията от аварията. Тяхното търсене отвеждаше към сайта на „Бритиш петролиум“, където имаше информация за борбата на компанията с последствията от катастрофата.
Представители на „Бритиш петролиум“ казват, че така са се опитвали по-добре да информират потребителите „за усилията на компанията в залива“.
Освен за онлайн реклама, за 2009 г. нефтената компания е похарчила $94 млн. за традиционен вид реклама (телевизионна, печатна и т.н.), а за първото шестмесечие на 2010 – $78,7 млн.
Аварията в Мексиканския през април 2010 г. доведе до най-големия разлив на нефт в САЩ, съобщава РИА Новости.