Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) образува производство за проучване на съществуващата съгласувана практика в областта на рекламната дейност между “Вестникарска група България” ООД и издателите на “24 часа” и “Дневен труд” - “168 часа” ЕООД и “Медиа холдинг” АД , която би могла да води до нелоялна конкуренция, съобщиха от комисията.
В КЗК е постъпила молба срещу тези дружества от 8 конкурентни издателски дружества - “Монитор” ООД, София, “Пресмаркет” ООД, София, “14 декември” ООД, София, “Добруджанска трибуна” ООД, Добрич, “Вестник “Народно дело” ООД, Варна, “Издателска къща “Черноморски фар” ООД, Бургас, “Лекс-97” ЕООД, Варна и “Конкурент” ООД, Враца.
Според молителите общият ефект от съществуващата съгласувана практика между “Медиа холдинг”, “168 часа” и “Вестникарска група България” е негативен върху пазара, защото се налагат ограничения на потребителите и се увреждат интересите на конкурентните издатели.
Въпреки появата на нови участници на вестникарския пазар от 1998 г. досега, тенденцията за запазване и засилване пазарната мощ на “Вестникарска група България”, “168 часа” и “Медиа холдинг” като цяло се запазва. Според молителите съществуващата съгласувана практика в областта на рекламата се явява като стратегическа бариера, която затруднява навлизането на нови предприятия в съответния пазар, т.е за едно ново издание ще бъде изключително трудно да набира рекламодатели.
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.