Можем да се похвалим с много български таланти, прочули страната ни из целия свят.
Едно от тези имена е Джио Методиев – дизайнерът, който успя да плени със своите обувки звезди като Мадона, Кейти Холмс, Дженифър Лопес и Бионсе.
Как се върви по този път, какви са жертвите и каква е цената на успеха, разказва дизайнерът.
За много жени ти сбъдваш мечти с обувките, които създаваш. Ти сбъдна ли своята мечта?
Мисля че да, защото винаги съм бил креативна личност и съм търсил начин да се изразявам. Винаги визуализирам нещата и фактически това ми даде излаз на тази моя креативност. Не знам дали ако животът ми беше се стекъл по друг начин, щях да се занимавам с филми, например, или със създаването на дрехи. Просто обувките ми бяха страст и нещо като хоби. Винаги съм се интересувал от тях. Това виждам като моето изкуство – моята работа.
А как започна всичко? Каква е твоята творческа история?
Ами имах дълга кариера в света на рекламата и маркетинга. Бях PR на Roberto Cavalli, Dolce & Gabbana, Tommy Hilfiger, а преди това започнах със създаване на дизайн за опаковки на Chanel. И фактически през свободното си време винаги бях заобиколен от много красиви неща, това беше част от работата ми и вниманието ми беше насочено към тях.
Буквално беше като хоби – просто си ги рисувах, скицирах си ги. В един момент имах огромна папка с нахвърляни в нея идеи. Бях точно на 28 години, казват, че това е много важна година за един човек, защото се завръщаш към същността си. Аз вярвам в астрологията и съвпадение ли беше, не знам, но това е една много важна година за моето развитие. На 28 години бях на пътуване в Южна Франция, дори си спомням къде – в Кан на Червения площад, и се замислих тогава, че трябва да превърна това в реалност, не просто в хоби, а в моя работа. Беше август месец и навършил 28 взех това решение. Бях решил, че или това е годината, или никога няма да го направя и ще си остане като хоби. Сам се притиснах към стената и взех това решение.
Естествено, лишенията са огромни, защото какъвто и бизнес да започнеш с предприемачество, има време, в което се учиш. Никой не се е родил подготвен и ако ми каже, че е подготвен на 100%, лъже. Много хора говорят, че отиват в университет да учат MBA, но да имаш собствен бизнес е най-голямото учение и нищо не може да го замени. Учиш се от нещата от живота, а там винаги има подводни камъни, които се появяват.
Вижте цялото интервю в Tialoto.bg.
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.