Живеем в такова време, в което социалните мрежи имат силата да издигат до върха за ден и да те свалят оттам за половината от това време.
Именно този феномен усетиха с цялата му сила от Dolce & Gabbana през последните дни. От модната къща отмениха ревюто си в Шанхай, което се очакваше да бъде едно от най-значимите за модното дуо, след като бяха обвинени в расизъм и обида за постове в профила си в Instagram. Отговорът от марката бе, че това е дело на хакери, съобщават от The Guardian.
Скандалът се разрази след като италианският бранд публикува рекламно видео в китайската социална мрежа Weibo, на което китайка използва традиционни клечки с опит да яде пица, спагети и каноли.
Потребители реагираха светкавично и обвиниха бранда в обида към китайската култура и представяне на жената по расистки начин.
Видеото, разбира се, бе свалено за по-малко от 24 часа, но както добре знаем, за социалните мрежи това е достатъчно време, за да бъде разпространено из целия свят.
Отговорът на потребителите на мрежата не закъсня и се появи хаштаг #BoycottDolce.
Обвинението в расизъм и расови стереотипи се засили след снимка на разговор от Instagram на Стефано Габана, в който той защитава кампанията и прави коментари за потребителите от Китай, оплаквайки се, че видеото е свалено.
„Нашият акаунт в Instagram е бил хакнат. Както и акаунта на Стефано Габана. Правният ни отдел правят спешно проучване“, коментираха в официално изявление от бранда като поднесоха официално своите извинения и обявиха, че таят огромен респект към държавата.
Получилият се скандал лавинообразно доведе до отмяната на ревюто на бранда в Шанхай, което се очакваше да бъде едно от най-големите за модната къща.
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.