Докато модните списания и дизайнерските марки все още използват звезди от музикалната и филмовата индустрия, за да се маркетират, топмоделите не бездействат, а нахлуват в света на бизнеса, създавайки собствени марки в областта на модата и развлеченията.
Това се вижда от класацията на Форбс на най-добре платените топмодели в света, в която за пореден път челна позиция заема Жизел Бюндхен, получила 25 млн. долара през изминалата година от многобройни кампании за Versace, True Religion, Dior и часовници Ebel. Бразилката притежава също и собствена линия обувки.
Най-ярък пример за еманципацията на красавиците е моделът под номер 2 в листата – Хайди Клум.
По-голяма част от доходите на Клум, които за една година достигат 16 млн. долара, идват от нейната телевизионна кариера. Клум остава член на антуража на Victoria's Secret, както и водеща на риалити шоуто „Топ Дизайнер” и на „Следващият топмодел на Германия”.
Германката също така е дизайнер на линия сандали и има договори с Diet Coke, Volkswagen, McDonald's и LG.
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.