Най-голямата световна търговска верига за мебели и обзавеждане за дома Ikea обеща да “феминизира” прилаганите към стоките си упътвания. Накоро компанията бе обвинена от норвежкия премиер, че в указанията за употреба, а и по рекламите на веригата, се показват само мъже, които се радват на покупките си и умело сглобяват новозакупени мебели и различни уреди.
“Ikea ще преработи упътванията си и ще представи нова визия на потенциалните си клиенти, която ще е по-уравновесена, за да задоволим изискванията и на мъжете, и на жените”, съобщава шведската компания в съобщение до медиите.
Преди няколко дни министър-председателят на Норвегия Кйел Магне Бондевик упрекна Ikea, която има 208 магазина в 32 страни, че игнорира дамите и ги поставя в неравностойно положение.
“Важно е да не се пренебрегва нуждата от равнопоставеност между половете, особено що се отнася до мюсюлманските държави”, каза премиерът, цитиран от норвежкия ежедневник Verdens Gang.
От своя страна, Ikea уточни, че дори и да използа женски образи в рекламите и упътванията си, моделите няма да са с минижупи или прилепнали дрехи, тъкмо за да не се противоречи на разбиранията и нравите в определни страни по света.
Освен обвиненията за дискриминация, норвежкият премиер направи и признание, че самият той трудно се справя с упътванията за сглобяване на мебелите, купени от Ikea, което постави нов проблем пред компанията – доколко разбираеми са самите инструкции, независимо дали се четат от мъже или от жени.
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.