Компанията за бързо хранене McDonald's предложи да плати на известни рап изпълнители, за да включат 'Big Mac' в текстовете на техните песни, съобщи ВВС.
Според списание Advertising Age, веригата заведения ще заплати на рапърите по 5 долара за всеки път, когато изпълняват своя песен с включено в текста име на хамбургера. Според компанията идеята се е зародила, тъй като рапът се харесва предимно от младите хора.
Все пак критиците заявиха, че планът е “измамен”, имайки предвид факта, че песните се слушат от деца, при които нивото на затлъстяване се превърна в огромен проблем.
Няколко марки продукти се радват на голям успех в САЩ, след като известни рапъри започнаха да включват имената на продуктите в песните си. Сред ощастливените марки са Courvoisier, Gucci, Dom Perignon, Bentley и Porsche, а музикантите, които пеят за продуктите, включват Jay-Z, 50 Cent и Snoop Dogg.
Списанието допълва, че McDonald's няма да плати предварително цялата сума, а ще определя възнаграждението според излъчването на песните. Компанията ще има последната дума по отношение на подходящите думи в текста, но музикантите ще задържат артистичния контрол върху това как те се включват в песента им.
Веригата за бързо хранене допълни, че инициативата е в съответствие с глобалната маркетингова кампания, стартирана през 2003 година, и е насочена към хора на възраст 18-34 години.