Съвсем скоро игри като FarmVille, Mafia Wars, Pet Society и много други подобни ще се превърнат в бизнес за милиарди долари. Тази прогноза направи eMarketer след скорошно проучване на пазара.
Какво показват цифрите? През 2011 година 62 милиона американци ще играят месечно поне на една игра в някоя от големите световни социални мрежи. Което е скок с 15 на сто в сравнение с миналата година.
Харчовете за виртуални стоки (станали неизменна част от игрите) и реклами обаче ще нахвърлят значително ръста на потребителите. Очакват се покупки на стойност 653 млн. долара (510 млн. през 2010-а), а рекламната част ще се увеличи до 440 млн. долара.
Запазва се тенденцията продажбите на виртуални стоки да са най-големият източник на приходи с дял около 60%. Впечатляващото е, че всички тези пари ще дойдат от едва 6 на сто от общия брой американските потребители.
Множество големи компании вече се възползват от манията по игрите в социалните мрежи. Фирмата за производство на органични храни Cascadian Farm продаде 300 милиона виртуални био боровинки на потребители във FarmVille.
Хонда пък използва Car Town, за да промотира хибридното си спортно купе CR-Z. До подобен маркетингов ход прибегнаха и от Sony Pictures, които използваха Mafia Wars във връзка с предстоящата премиера на филма си „Зеленият стършел”.