Създателят на най-голямата социална мрежа в света Марк Зукърбърг отдавна иска компанията му да стъпи сериозно на китайския пазар, където засега държавната цензура възпира мераците му.
Изпълнителният директор на Facebook обаче среща съпротива и сред подчинените си, и то на някои от най-висшестоящите, пише businessinsider.com.
Главният оперативен директор Шерил Сандбърг обяви в интервю, че е „фундаментално” несъгласна с намерението на Зукърбърг за китайска „инвазия”.
Според нея е силно притеснително, че Facebook ще трябва да направи сериозни компромиси, за да прави бизнес в азиатската страна.
В същото време началникът й вярва, че социалната мрежа може да се превърне в „агент на демократична промяна”. Все пак Зукърбърг, който ще вземе крайното решение, е пояснил, че нищо не е сигурно и тепърва предстоят дискусии и проучвания по въпроса.
Подобно разминаване в позициите имаше и в друг онлайн гигант – Google. За „влизане” в Китай настояваше вече бившият изпълнителен директор Ерик Шмид, докато твърдо против беше един от създателите на интернет търсачката – Сергей Брин.
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.