IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start.bg Chernomore Posoka Boec
BGONAIR Live

Да ходим ли в Китай, да не ходим ли?

Разногласия по въпроса на високо ниво във Facebook

Снимка: Getty Images/Guliver Photos

Снимка: Getty Images/Guliver Photos

Създателят на най-голямата социална мрежа в света Марк Зукърбърг отдавна иска компанията му да стъпи сериозно на китайския пазар, където засега държавната цензура възпира мераците му. 

Изпълнителният директор на Facebook обаче среща съпротива и сред подчинените си, и то на някои от най-висшестоящите, пише businessinsider.com. 

Главният оперативен директор Шерил Сандбърг обяви в интервю, че е „фундаментално” несъгласна с намерението на Зукърбърг за китайска „инвазия”.

Според нея е силно притеснително, че Facebook ще трябва да направи сериозни компромиси, за да прави бизнес в азиатската страна.
В същото време началникът й вярва, че социалната мрежа може да се превърне в „агент на демократична промяна”. Все пак Зукърбърг, който ще вземе крайното решение, е пояснил, че нищо не е сигурно и тепърва предстоят дискусии и проучвания по въпроса.

Подобно разминаване в позициите имаше и в друг онлайн гигант – Google. За „влизане” в Китай настояваше вече бившият изпълнителен директор Ерик Шмид, докато твърдо против беше един от създателите на интернет търсачката – Сергей Брин.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.
Новини
Технологии
Водещи
Последни новини
Четени
Най-четени за седмицата