С навлизането на музикалния свят в нова ера на разпространение на творчеството, естествено дойде време и за нови методи за подреждане на най-добрите, най-гледаните, най-харесваните.
От Google предприеха стъпка в тази посока, представяйки YouTube 100. Класацията събира данни за гледания на песни в широк диапазон – от официални видеоклипове до качени от потребители видеозаписи.
Така, според най-големия сайт за споделяне на видеофайлове, може да се добие реална представа за предпочитанията на потребителите.
Това обаче води и до изненади. Така например редом до суперзвезди като Кати Пери и Лейди Гага в топ 10 потребителите поставят изпълнител като Ребека Блек, чиято песен „Friday” стана обект на жестоки подигравки. Но за сметка на това е гледана милиони пъти в YouTube, което веднага направи Блек особено популярна, въпреки съмнителните й певчески способности.
YouTube 100 не е първата подобна класация. Ultimate Chart например събира данни от сайтове като Amazon, Facebook и Twitter, за да направи подреждане.
Дори музикалният канал MTV пусна собствен Music Meter, в който изпълнителите са подредени спрямо интереса към тях в социалните мрежи.
Според fastcompany.com се очертава ясна тенденция за изместване на продажбите на CD копия от албуми като индикатор за успех.