В опит да засили влиянието и присъствието на своята онлайн търсачка Bing, Microsoft се ориентира към най-големия пазар.
Американският софтуерен гигант се договори с водещата уеб компания в Китай Baidu всички търсения на английски език в китайската търсачка да се пренасочват към Bing.
Очаква се сътрудничеството да бъде приложено на практика по-късно тази година.
Baidu държи повече от 75% пазарен дял в онлайн търсенето в Китай. Това до голяма степен се дължи и на факта, че най-голямата търсачка в света Google се оттегли от местния пазар заради цензурата от страна на китайския режим.
Въпреки това Google продължава да заема второто място в най-многолюдната страна в света.
Според експерти обаче настоящата спогодба ще засили влиянието на конкурентните Baidu и Bing. „Това ново сътрудничество ще засили още повече доминацията на китайската търсачка, като същевременно ще ограничи дейността на Google в Китай”, коментира пред BBC анализаторът Донг Ху.