Обемът на световните продажби на таблети през третото тримесечие остана под очакванията на анализаторската компания IDC.
Общо браншът е продал 18,1 млн. устройства, което е ръст от 23,9% спрямо предходното тримесечие. На годишна база ръстът е 264,5%. Първоначалната прогноза на компанията за пазарни анализи обаче беше за продажби в размер на 19,2 млн. броя.
Въпреки това IDC повиши прогнозите си за календарната 2011 г. до 63,3 млн. броя. В последната си прогноза компанията очакваше продажбите да са до 62,5 млн. броя. В началото на годината анализаторите очакваха продажби за 50 млн. броя за цялата 2011 г.
През третото тримесечие Apple е продала 11,1 млн. устройства iPad, което осигурява пазарен дял от 61,5%, с 1,8 пункта по-малко от предното тримесечие.
С разпродажбите на базирания на WebOS таблет TouchPad HP завладя 5% от пазара, което стигна за третото място след Samsung. Пазарният дял на корейците е малко по-висок – 5,6%.
Тъй като IDC взима под внимание в статистиката си и електронни четци с LCD дисплей, като Nook, неговият производител Barnes & Noble има пазарен дял от 4,5% през третото тримесечие с дял от 4,5% - преди Asus с 4%.
Според IDC между юли и септември на 32,4% от всички таблети е бил инсталиран Android. През четвъртото тримесечие делът на мобилната операционна система на Google се е повишил до 40,3%. Причина за ръста е навлизането на пазара на нискобюджетния таблет Kindle Fire на Amazon.
Ръстът е за сметка на операционните системи на Blackberry OS и iOS, чиито дялове спадат през същия период до 59%. Освен това между октомври и декември WebOS на практика ще изчезне напълно от пазара. И проектът с отворен код, който бе обявен наскоро от HP, няма да играе значима роля на пазара на таблети, смятат от IDC.
Още новини от света на комуникациите четете в Investor.bg
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.