Федералната комисия по комуникациите на САЩ (FCC) единодушно одобри нови правила, съгласно които на американските телевизии се забранява да излъчват реклами с висок звук. Това се казва в съобщение на комисията, цитирано от Lenta.ru.
Новите изисквания се съдържат в закона за намаляване на височината на звука на търговската реклама (CALM act или "Тихият" закон), разработен от Конгреса на САЩ и подписан от президента Барак Обама през 2010 г.
Предвижда се законът за намаляване на височината на звука на търговската реклама да влезе в сила през декември 2012 г.
Новият закон задължава телевизионните оператори да „приглушат“ високия звук на рекламата, дразнещ много зрители. От края на следващата година височината на звука на телевизионната реклама в САЩ не трябва да надвишава височината на звука на излъчваното в момента предаване или филм.
Подобни правила вече действат в Германия. Държавните немски телевизионни канали започнаха да регулират звука на рекламата си още през 2010 г., а частните се съгласиха да преминат на този режим от декември тази година. Според немския вестник Handelsblatt частните телевизионни компании са отлагали прилагането на налаганите от държавата правила за рекламата, боейки се да не загубят крупни рекламодатели.
Още новини от света на комуникациите четете в Investor.bg
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.