Интернет търсачката Google беше принудена от съд в Париж да заплати обезщетения в размер на 200 000 евро на модната компания Louis Vuitton за подправяне на марката, нелоялна конкуренция и реклама, водеща до заблуда на клиентите, съобщава вестник La Tribune.
Според съда в търсачката на Google при думи като “имитация” и “копия” се появявала търговската марка Louis Vuitton, Vuitton, LV.
Търсачката е обвинена и в това, че в рубриката “търговски връзки” с рекламодателите се използват символите на Vuitton за промотирането на продукти, които могат да заблудят потребителите за произхода и качеството на техните продукти.
Google трябва да заплати 100 000 евро заради подправяне на търговска марка и още 100 000 евро заради нелоялна конкуренция.
Според решението на съда компанията трябва да изплати 50% от сумата без право на обжалване.