Компаниите могат да бъдат успешни, само ако служителите остават гладни. Често можем да чуем подобни закачки от кръга на мениджърите. И може би възходът на Samsung има нещо общо с факта, че Лий Кун Хи прие тези дума буквално.
През деветдесетте години шефът на концерна започва да кани своите мениджъри на ежедневни срещи по време на обяд, на които обаче похапвал само той - председател, син на основателя, основен акционер и до днес. Сив кардинал в един от най-мощните индустриални конгломерати в света.
Samsung е популярен колкото никога досега. Сто милиона жители на света са си купили през миналата година смартфон на корейската компания. Телевизори и лаптопи на Samsung има в холовете на жилищата по целия свят. Но много малко хора имат представа какво се крие зад техните електронни играчки. Едва ли някой знае как точно възникват продуктите на Samsung и какви планове преследват създателите им. „Нищо чудно“, пише икономическият съветник и експерт по темата Samsung Тони Мичъл, който документира историята на гладните мениджъри: „Samsung е строго охранявана крепост, от която не трябва да изтича информация навън".
Крепостта е по-силна от всякога. Тя символизира неустоимия възход на азиатския концерн, който се трансформира от производител на евтина масова продукция до световен лидер в областта на качествената потребителска електроника. При това корейците противопоставят на западната корпоративна философия, според която върховно качество се постига с плоска йерархия и максимална творческа свобода, една радикална идея: Samsung съчетава иноваторската сила на стартиращите предприятия с характеристиките на един авторитарен режим, пише в свой анализ авторитетният германски седмичник Die Zeit.
Целия анализ четете в Investor.bg
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.