До декември 2011 г. е имало 425 млн. потребители, които са влизали в сайта на социалната мрежа и от мобилни устройства. Съпоставено с базата потребители от 845 млн., то делът на мобилните потребители е 51,1%.
Данните са оповестени в допълнителен информационен пакет, подаден пред щатската комисия по ценни книжа и фондови борси (SEC) преди предстоящото първично публично предлагане, пише ZDNet.
За първи Facebook дава данни и за потребителите, които ползват социалната мрежа само чрез мобилни устройства – смартфони, таблети, електронни четци и др. Според документите те са 58 млн., или 13,4%. Областта „мобилна реклама“ отчита ръст от 76% на годишна база. През декември мрежата е излъчвала 432 мобилни реклами.
Освен това стана ясно, че 15 млн. потребители на Facebook са платили през 2011 г. различни стоки и услуги с Facebook Credits. Това са 1,78% от всички абонати на социалната мрежа.
Виртуалната валута бе стартирана през 2009 г. като вътрешнофирмен тест, а през 2010 г. бе въведена като бета версия. Финалната версия започна да се предлага от януари 2011 г. От юли 2011 г. разработчиците трябва да я полазват, когато предлагат например разширения. За приложенията във Facebook обаче ползването на Credits засега не е задължително.
За всяко плащане социалната мрежа запазва 30% от сумата като такса. Някои критици обаче смятат това за нарушаване на американското антикартелно законодателство. Именно собствената виртуална валута обаче е вторият по важност източник на приходи за социалната мрежа.
Още новини за технологии четете в Investor.bg
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.