През миналата седмица американският технологичен гигант Apple започна да предлага iPhone в Китай и през втори мобилен оператор.
Така Apple вече има договори с два от трите най-големи оператора. Досега iPhone можеше да се купи от обектите на China Unicom, която предлага iPhone от октомври 2009 г., а новият модел започна да продава от януари. China Unicom има 43 млн. клиента към края на януари.
Изглежда обаче сделката с China Telecom е закъсняла, защото преднината на Samsung на този пазар е тройно по-голяма и вероятно скоро няма да бъде стопена, пише Bloomberg.
Пазарният дял на най-популярния в света смартфон в Китай е 7,5%, тоест три пъти по-малък от този на Samsung, които са лидери с 24,3%.
Успехът в Китай е важен за Apple, тъй като доставките на смартфони в страната се очаква да скочат с 52% през тази година до 137 млн. единици, задминавайки САЩ за първи път като най-големия пазар в света още в края на 2011-а.
Партньорства на Apple с втория и третия по големина оператори в Китай дават достъп до около 34% от 988-те милиона мобилни потребители, докато Samsung насочва усилия към целия пазар.
За разлика от стратегията на Samsung да си партнира с всички оператори, Apple ограничава своя собствен успех, като не прави устройство, съвместимо с най-големия оператор на страната - China Mobile Ltd.
Клиентите му – 655 млн. абоната (населението на САЩ, Бразилия и Мексико), са ограничени до ползването на стандарта 2G, тоест GPRS и EDGE, ако ползват вносен iPhone. Устройствата, които не са произведени специално за китайския пазар, не могат да поддържат местния 3G стандарт TC-SCDMA на оператора.
В същото време корейският концерн успешно налага серията си смартфони Galaxy и през трите телекома, достигайки до всички 988 млн. потребители на телеком услуги в страната, пише още Bloomberg.
„Не очаквам в скоро време Apple да измести Samsung“, твърди експертът на Gartner Санди Шен. „China Telecom е най-малкият оператор в страната, така че сделката ще помогне в малка степен на Apple да намали преднината”.
Преднината на Samsung пред базираната в Купертино Apple в Китай в размер на 18,8 процентни пункта, се е удвоила от третата четвърт на 2011-а досега. Докато Samsung е лидер в Китай, а Apple е пети производител на смартфони, в глобален аспект ситуацията е различна - според данни на Gartner Apple надмина базирания в Суон корейски концерн през четвъртото тримесечие като най-голям производител на смартфони.
„Достъпът до повече потребители дава повече възможности на производители като Samsung”, казва Тек Джун Уон, анализатор от базираната в Пекин IDC China, която предсказва ръст от 52% в продажбите на смартфони през тази година. „Ако Apple планира да продължи ръста си на китайския пазар, трябва да обмисли сериозно пускането на продукт за China Mobile”.
Още технологични новини четете в Investor.bg
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.