Собственик на iPhone 4S от Ню Йорк е подал съдебен иск срещу Apple. През ноември той си е купил последната версия на смартфона, като, по думите му, се доверил на покупката на телевизионна реклама на Apple. Сега обаче клиентът обвинява концерна, че заблуждава потребителите в своите реклами, преувеличавайки възможностите на гласовия асистент Siri, предаде Ройтерс.
Според клиента рекламите надценяват силно способностите на Siri. В клиповете Siri помага на хората да „си уговорят срещи, да намерят ресторанти, да научат акорди за китара, а дори и да си завържат вратовръзката“.
В действителност асистентът или не разбира отправените му думи или след дълъг "размисъл" дава грешни насоки, се посочва в исковата молба. В нея обаче няма посочени никакви конкретни провали при комуникацията между Siri и клиента. Жалбата се ограничава само върху описанието на сцени от рекламата, в които асистентът наистина се описва като „ефикасен, разбиращ и интелигентен помощник“.
Ищецът Франк посочва, че именно Siri е бил най-важният аргумент, след който се е решил да си купи iPhone 4S. Освен това посочва, че Apple е "прикрила" на вътрешни страници в собствения си уебсайт бета статуса и предстоящите подобрения на софтуера. Твърдението, че в рекламата си Apple дава повече обещания, отколкото може да изпълни, сега трябва да се докаже в съда.
Искът е подаден във федералния съд в Калифорния в понеделник. За публикуването и разпространението на заблуждаващи реклами недоволният Франк иска обезщетение от Apple, чийто размер засега не е оповестен.
За делото ищецът е ангажирал младата агенция Robbins Geller от Калифорния, която вече е решила редица забележителни случаи. Адвокатите й имаха успех в съдебен процес от страна на акционерите срещу Coca Cola, тъй като компанията е принудила бутилиращи поддоставчици да купуват концентрат на сироп в прекалено големи количества. Успех адвокатите са имали и по иск, предявен от акционерите срещу BP, който също завърши с извънсъдебно уреждане, припомня Ройтерс. Петролната компании, която бе обвинена в намаляване на пазарната си стойност чрез редица произшествия, се споразумя за вътрешни реформи и пое разходите за съдебни спорове в размер на близо 10 млн. долара.
В случая на Франк жалбата е за прекомерно висока цена на продукта. Самият той е платил 299 долара за смартфона.
Apple контрира, че субсидираната цена на 4S обикновенно започва от 199 долара, докато при iPhone 4 е само 99 долара. Справедлива надценка при по-новия модел ищецът не вижда, при всички случаи не и заради Siri.
Представители на компанията от Купертино до този момент не са коментирали създалата се ситуация.
Още новини от сферата на комуникациите четете в Investor.bg
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.